17 Mayıs 2010 Pazartesi

Trajikomik Rezillik


70'li yılların arşivlerinden çıkan bu gazete küpürü herkese bir yerlerden(!) tanıdık gelmiştir herhalde... İşte 70'li yılların iletişim kaybından dolayı yaşanan yanlış anlaşılmasından, 2010'da yaşanan rezalete...
Dün gece yapılan yanlış anons sadece hayal kırıklığı yaratmakla kalmadı, aynı zamanda Fenerbahçe taraftarında ki karışık duyguların öfke patlaması olarak gün yüzüne çıkmasına sebep oldu. İşte size stadta olan Fenerbahçeli bir arkadaşımdan olayın gelişimi, sonuçları ve analizi ...
"Dakika 90+1 ve maçta 4 dakika uzatma var. Fenerbahçe kendisinin 1-1 berabere kalması ve Bursasporun önde olması durumunda şampiyonluğun kaçacağını bildiği için takım olarak hücumda. Bu sırada stad hoparlörlerinden sadece "Bursa 2-2" diye bir ses duyuluyor. Tribünde şaşkınlık ve sevinçle karışık bir gürültü yükselmeye başlıyor. Yaklaşık yarım dakika sonra hoparlörden tekrar "2-2!! 2-2!!" diye bağıran anons geliyor. Meşaleler yanmaya başlıyor, Volkan Demirel ve Lugano birbirlerine koşuyorlar ve teknik ekip yedek kulübesinin en ucunda geriye çekilin komutları veren çığlıklar içinde. Maçın bitimine saniyeler kala bu sefer de "2009-2010 Turkcell Süper Lig Şampiyonu Fenerbahçe" diye bir anons geliyor ve maçın bitmesiyle şaşkın bir sevinç içinde olan Fenerbahçe taraftarı sahaya inmeye başlıyor. Lugano omuzlarda, stadın konfetileri havalarda, taraftarlar sahanın çimlerinde koşuştururken son anons geliyor:"Yanlış bilgi! Yanlış bilgi! Bursaspor şampiyon! Lütfen sahadan çıkın!" Fenerbahçe taraftarı daha önce bu kadar karmaşık duyguları bu kadar kısa zamanda bir arada hissetmemiştir herhalde... Ben maçı izlerken Bursaspor maçını da sürekli telefondan takip ettiğim için ilk önce inanmadım anonsa ama bu kadar ısrarla tekrarlanması, Fenerbahçe teknik ekibinin bile coşku içinde olması, beni internetimde bir sorun olduğu ve gerçekten Fenerbahçe'nin şampiyon olduğu gerçeğine inandırdı. 5 dakikalık bir şampiyonluk kutlaması izledikten hemen sonra ise sinirleri tepesine çıkan taraftarın stadı yakmasını, kimisinin bayılmasını, kimisinin kavga etmesini izlemek kaldı. Bu rezillik olmasaydı benim düşüncem şudur ki, Fenerbahçe taraftarı takımının şanssız olduğu,"olmayınca olmayan" bu maçta futbolcularını alkışlayacak, şampiyonun da ezeli rakiplerinden birisi değil bir Anadolu takımı olmasından dolayı, taşkınlıkları bırakın 2006'daki kaçan şampiyonluğun yarısı kadar bile üzülmeyecekti. Belki de Bursaspor bile alkışlanırdı, kim bilir...
Benim bu olaydan sonra sormak istediğim birkaç şey var:
1- Bu anonsun yapılmasında bir amaç var mıydı, yoksa tamamen anons yapan kişi nasıl aldığını anlamadığım bir yanlış haberden dolayı mı böyle bir şey söyledi?
2- Haydi ben internet gitti sandım, bir Fenerbahçe taraftarı şöyle sandı, diğeri böyle sandı... Koskoca Fenerbahçe'nin, o övündüğü "en modern stadında" teknik ekibinden bir kişi bile Bursaspor maçını takip etmiyor muydu?
3- İnsanların tabiri caizse delirdikleri o anda sahadaki futbolculardan birine ya birşey olsaydı, futbolcuları bırakın oradaki herhangi birine birşey olsaydı bunun hesabını kim verecekti?
4- Tabii ki böyle bir olaydan sonra ezeli rakipler alay konusu yaparlar, haklıdırlarda. Fenerbahçe'liler de olsa aynı şeyi yaparlardı. Fakat, tarafsız olarak bakıldığında Fenerbahçe Taraftarı alay konusu olmayı hakedecek ne yaptı?

Benim kanaatimce, bu konuda sorumlu kesinlikle Fenerbahçe yönetimidir ve yönetim Fenerbahçe taraftarına ne şekilde olursa olsun hesap vermelidir. Fenerbahçe taraftarının yaptığı taşkınlıklar her ne kadar yanlış olsa da, bu kadar tepki kaçan şampiyonluktan çok alay konusu olmayadır."

4 yorum:

  1. anonsçu ağabeyin gözlatında söyledikleri "arkamdan 2-2 oldu diye bağıran bir grup oldu, ben de heyecandan, olayı tam doğrulamadan, duyar duymaz anons yaptım, kötü bir niyetim yoktu." gibi bir şey imiş yazılanlara göre. ben uzun süre bunun bir kişinin bir anlık hatasından, gaza gelmesinden olmadığını, art niyetli bir mesele olduğunu düşünmek istedim açıkçası. ellibin kişinin ve o futbolcuların tüm ruh haliyle oynayacak tek bir kişinin ellerinde olmamalıydı bu hata payı çünkü, elbet birileri izliyodu, dinliyodu o maçı, kişisel bi hatadan bu salaklık yaşanmamalıydı diye düşünmek istedim. ama öyleymiş işte. elinde mikrofon var diye, herkes bağırıyor diye, anonsçu da bağırmış. bunun bedelini hepberaber senelerce ödeyeceğiz, dalga geçilerek, bilmemne olarak. o mühim değil, diyelim. böyle bir amatörlük bu yönetimin neresinde, onu aklım kesmedi benim.

    YanıtlaSil
  2. burada yapılan hata anons yapan kişinin hatasıdır tabiiki fakat şirketlerde de olduğu gibi çok büyük hatalar isterse en alt kademedeki kişiler tarafından yapılsın onların başındaki yöneticiler bundan sorumlu duruma gelirler. amatörlük de fenerbahçe yönetiminin burasında diye düşünüyorum. anonslarıyla 55bin kişiyi istediği yöne çekebilecek bir kişinin daha profesyönelce seçilmesi gerekirdi.

    YanıtlaSil
  3. haklısınız yani rakip takımı tutmama ragmen Fb seyircisinin kesinlikle bir sucu yoktur stad kapısından içeri girdiginiz andan itibaren tüm her şeyiniz fb yönetimine emanettir ve mesullerdir . orada çıkacak herhangi bir arbedede neler olmazdi 3 yaşındaki çocuktan 70 yaşındaki dedeye kadar herkes oradaydı Sporsal olarak gectim yendi veya yenilde 3 atmiş 5 yemiş sorun degil burda sorun insan hayatı bu kadarda düşüncesiz olunmazki madem profösyönel bir klüpsün en aşşagıdaki elemanına göre profeöyonel olacaksın ..

    YanıtlaSil
  4. Olay çıkması normal. Aynı anda o kadar kişinin şampiyon bursa haberini almasından sonra soğukkanlı davranması beklenemez. Aslında anons yapan adamın yedek kulübesinin yanında olması ilginç. Lig boyunca yedek kulübesinin yanından mı anons yapıyor? Her şeyi geçtim en azından el radyosu alsaymış yanına.

    YanıtlaSil