15 Mayıs 2010 Cumartesi

Afyon Usulü Sucuklu Yumurta




Geçen sabah sucuklu yumurta yapmak için malzemeleri hazırladığımda babam bana ayarı verdi ve "oğlum sen ne anlarsın sucuklu yumurta yapmaktan dur ben sana bi Afyon usulü yapayım da gör bak nasıl yapılıyor" dedi. Önce şaşırdım ama aslında benim için hava hoştu valla hem o pişirecek hem de ben yiyecektim. Babam önce sucukları tavaya koyup 1 bardak su ekledi. Bu hamle şaşırtıcıydı ama bekleyip görmek lazımdı. Daha sonra sucuklar hafiften renk değiştirmeye başlayınca suyun yaklaşık 3/4' ünü döküp, yumurtaları pişmekte olan sucuklara ekledikten sonra kapağı kapatıp yaklaşık 5-6 dakika pişmeye bıraktı.(isterseniz bu süreyi uzatıp kısaltabilirsiniz o size kalmış). Yumurtaların sarısının üzeri beyaz örtüyle kaplandıktan sonra tavayı ocaktan aldı ve hafif tuz ekleyerek servis etti. Sonuç gerçekten mükemmeldi. Daha önce yediğim sucuklu yumurtaların aksine içinde ekstra yağ olmadığı için hem çok hafifti hem de sucuk ve yumurtanın tadı çok daha belirgindi. Eğer sucuklu yumurta seviyorsanız sizde bir kere böyle pişirmeyi denemelisiniz çünkü ekmeğinizi sarısına banıp patlattıktan sonra tadının gerçekten çok daha farklı ve lezzetli olduğunu farkedeceksiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder